Felicia Österberg

seeing is deceiving, dreaming is believing.

just idag är jag stark

Kategori: +++

något jag har funderat på varenda dag nu de senaste veckorna är- varför kommer jag vara tillräckligt stark och klara att hålla mig den här gången? och sen kommer jag på att jag har en helt annorlunda tro på mig själv, jag tror faktiskt själv att jag kommer klara att nå mitt mål. att jag kommer tillslut kunna titta i spegeln och själv vara nöjd. för det är faktiskt det enda som är viktigt för mig just nu.
innan tänkte jag hela tiden att jag vill bli smal och ha en fin kropp för att andra ska titta på mig. men det betyder inte alls något längre. jag har provat att försöka äta nyttigt och sluta med godis och sånt ungefär 20 gånger i mitt liv, men har varit för svag och tänkt för mig själv- men en godis bit kan inte skada och sen har jag hamnat på ruta ett igen. nu har jag aldrig ens tänkt tanken att äta något sånt i huvudtaget.
jag ville testa igår hur jag skulle känna om jag gick förbi lösgodiset och annat sånt på willys när jag handlade mjölk. och jag kan stolt säga att jag kände ingenting, kände inte ens att jag var minsta lilla sugen på något av det. blev mer äcklad. och jag är så glad att jag faktiskt kände så. efter jag slutat med herbalife känner jag inte att jag ska äta en bit lakrits för att jag har längtat eller något sånt. det jag tänker göra är att kämpa ännu hårdare för att gå ner i vikt och bilda muskler även fast jag äter mat varje måltid. jag tänker ta hjälp så jag vet exakt hur jag ska äta osv.
man ska inte ändra på sig om man är nöjd med sig själv, man ska ändra livstil om man inte är nöjd eller om man klagar ofta hur man ser ut. som jag alltid gjorde, och som jag fortfarande gör. men jag sa till mig själv, antingen gör du något åt det eller så kniper du käft och sluta klaga. och det fanns bara ett svar till mig. jag ville kämpa och jag kämpar och jag ska fortsätta kämpa. jag är stark idag och jag ska fortsätta vara stark.
måste faktiskt skriva några ord om en tjej som hjälpt mig en god bit på vägen, det är min kompis idas storasyster nina. hon är helt otrolig och har varit helt otroligt stark och ger mig inspiration och styrka. läs hennes blogg häär.
det blir långa inlägg nu för tiden, men det är hjälp till mig själv de dagar jag tvivlar på mig själv och allt känns svårt, då vill jag ha de här inläggen för att kunna påminnas om att jag kan faktiskt det här, för jag är tillräckligt stark.

jag klarar allt, bara jag vill det själv.


image description

Kommentarer

  • bez säger:

    du e bäst :)

    2011-10-29 | 00:13:54

Kommentera inlägget här: