Felicia Österberg

seeing is deceiving, dreaming is believing.

otursbarn

Kategori: +++

min efterblivna otur har varit igång igen.. på bilden ser man min fula arm med något skit i armen. jag blev jättepåkörd på gokarten och har nu fixat så jag har ett antal nerver i kläm i nedre delen av ryggen. kunde det inte varit någon av de andra 7 förarna som blev påkörda, haha. jag körde som man ska, kanske liteee feg i de skarpa kurvorna men tur var väl det. efter ett tag hör jag hur en bil bakom mig börjar sladda lite och kommer i alldeles för hög fart och kör på mig bakifrån, det blev en jävla smäll i ryggen och samtidigt så snurrar min gokart flera varv så jag hamnar med nosen av bilen mot där alla kommer körandes och en annan bil kommer i hög fart och kör på mig framifrån. måste säga att jag blev livrädd och vågade inte  röra mig eller andas. min rygg hade då slungas fram och tillbaka och jag kände smärtan smygandes komma. hade väldigt ont men envisandes med att inte åka till sjukhuset iallafall första natten. igår på morgonen klarade jag inte mer och fick då istället tillbringa ca 7 timmar på karolinska. kom dit och blev direkt insläppt och fick på mig en nackkrage samt så blev jag inpackad i ett jävla paket så jag inte kunde röra mig. kände att det var lite väl onödigt och otroligt fruktansvärt jobbigt.. men det var rutiner som skulle följas även fast jag inte höll med. fick göra magnetröntgen och en massa andra undersökningar, tröttnade efter ca 2 timmar och var nära hela tiden på att börja gråta. haha! man lever inte lyckligt inpackad med nackskydd. men jag övertalade sjuksköterskan efter några timmar att jag iallafall skulle få plocka ut armarna så jag kunde underhålla mig med mobilen. klart jag passade på att fota lite. jag hade ont och har fortfarande sjukt ont i ryggen men allt det där kändes efterblivet.. när svaren endast visats att nerver kommit i kläm fick jag komma ut paketet och fick äntligen sitta och stå upp. smärtstillande + vila fick jag som medicin. känns för stunden som om det aldrig kommer bli bra men det blir det ju självklart. det måste det! iallafall innan USA. sen ska jag leva livet utan ryggont! har inte jobbat idag, ska försöka jobba imorgon. vi får se hur det går! men jag håller tummarna. pallar inte vara hemma för att jag var dum i huvudet och valde att sätta mig i en gokart bil. aldrig igen, det kan jag lova er! meeen jag är glad att jag inte fick ett svar att något var helt trasigt iallafall! hade brutit ihop om jag hade fått tillbringat ca 10 min till i paketet. istället fick jag åka hem och vila! vilken lättnad. antar att ni som känner mig inte är förvånade efter ha läst det här? haha. vilket långt inlägg, bäst att avrunda här! ha det fiiint.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: