Felicia Österberg

seeing is deceiving, dreaming is believing.

MY LIFE IS OVER

Kategori: +++

jag ligger och funderar på vad sjukgymnasten och läkaren sa till mig igår.. jag har nog inte insett själv vad det är som väntar. jag var nära på att gråta när jag satt där inne och de snackade med mig, men samtidigt var det skönt att äntligen få ett svar. jag har kompartment syndrom i mina ben, (inte helt säker på stavning) men iallafall det innebär att musklerna i vaderna är
för stora, så benen klarar inte av det och kan inte transportera syre. och hinnan som sitter utanför musklerna är för liten och kan spricka om jag fortsätter träna eller anstränger musklerna. läkarna brukar hinna skära upp benen genom en operation för att kunna få in syre innan det blir blödningar och sånt.. men exakt så
akut är det inte, men dom varnade mig att det är nära att bli så om jag inte vilar i ungefär 6 månader.. och med vila menade dom inga promenader, inga pass som man hoppar eller lägger någon belastning alls på benen, ingen crosstrainer alltså ingenting verkligen.. bara träna överkropp i 6 månader!? jag som är en liten träningsnarkoman, varför jag!? vaaarför.. jag orkar inte! jag som var mitt uppe i hårdträning för att tappa fler kilon.. det är sjukt så gud vill straffa mig. jag hoppas att det blir bättre snabbare än tänkt. för jag vill inte sitta stil, jag vill inte :( but i will never give up! nu ska jag sova bort allt ledsna.. godnatt på er..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: