Felicia Österberg

seeing is deceiving, dreaming is believing.

onsdag 22 december

Kategori: +++

min blogg är inte den bästa, jag vet! men jag har så mycket att säga så att det inte blir något alls tillslut. orkar inte riktigt sitta och skriva massa deppinlägg som det förmodligen skulle blivit om jag hade skrivit något. jaja, vi fick lov igår! det är en positiv sak iallafall. och det är jul snart, jag vet inte riktigt vad jag känner för just julen. inget jag galet längtar till och tycker är super mysigt. det var nog några år sen jag tyckte det. jag kommer ihåg den bästa julaftonen för mig, vi var hemma hos mina kusiner i haninge och alla på hela min pappas sida var där. vi hade det riktigt bra då, en tomte kom och vi satt i timmar och dela ut alla julklappar. vi barn lekte och höll på med våra nya klappar. nu på senaste år är det många som firar var för sig, själva. det tycker jag är tråkigt. det är en högtid då man kan faktiskt alla samlas och ha det mysigt. hemma för sig själv är man ändå alltid åren ut och in. jag önskar att en sån julafton kanske händer en gång till innan jag blir vuxen och får egna barn osv. jag har faktiskt inte önskat mig något speciellt i år. eller jo ett träningskort och en peace & love biljett. och biljetten är redan bokad. jag fick den första julklappen hemskickad igår, av min farmor! ett biopresentkort laddat med mycket pengar, det är riktigt bra! jag älskar att gå på bio, det är mysigt om något.. hehe.
idag ska jag ner på stan med maja och leta julklappar, bättre sent än aldrig! har inte riktigt orkat gjort det innan.
det värsta är att jag verkligen inte har en idé om vad jag ska ge alla. jag brukar veta exakt vad jag ska ge men i år är det tomt i huvudet.
till en helt annan sak, om någon rik vacker själ vill ge bort en julklapp till mig.. så önskar jag mig en resa till thailand i 3 veckor typ. om du är snäll kan du få följa med också, helt okej! det är världens bästa land, önskar jag hade massa pengar så jag kan åka dit ännu en gång. jag saknar förra thailandsresan hur mycket som helst! att få sova i stora lyxiga hotell rum, vara med världens bästa kusin elin, vara chockad att det finns snygga finska killar ( inget illa menat, hehe ),äta hotell frukost, sola hela dagarna, mysa med släkten och jaaa massa! en underbar resa var det allt.
tillbaka till jul.. det är jullov och jag har inget bestämt att göra mer än att fira jul och fira nyår. blir nog en tripp upp till pappa i mellandagarna, måste för det första hitta en nyårklänning eller vad jag vill ha på mig.
aja, nu ska jag sluta skriva en massa strunt.. blev en bok typ, haha. bättre än inget alls iallafall!
ha en trevlig dag :)
/felicia

Kommentarer

  • Moster säger:

    Nästa år fixar vi så att alla, jag menar alla våra släkter träffas på julafton!!En storjulafton typ a´la italiamaffiosojul --eller hur? Kram moster

    2010-12-23 | 14:43:47

Kommentera inlägget här: